Safran
İnsanoğlu hayatta her şeye hazırlıklı olmalı… Bunu sanırım hepimize hayat bir şekilde öğretti değil mi? Ben bu konudaki asıl eğitimimi üniversite yıllarımda aldım diyebilirim… :) Şimdi belki tebessümle hatırladığım ama vaktiyle beni çok yoran, güç bir eğitimdi aldığımız şehir planlama dalında… Sabaha karşı 3’lere 5’lere dek projeleri yetiştirmeye çalışırdım. Çizerken kesilen elektrikler, son anda projenin üzerine dökülen mürekkepler (okulda bilgisayarla çizim yapılmıyordu o zamanlar), proje dersinin yanında sınavına hazırlanmanız gereken belki 10 adet daha dersinizin olması (özellikle final zamanlarında, okulun çalışkanı olarak sizden beklentiler zaten yüksek bu arada), 5 günde toplam 5 saat uyku uyuyabildiğiniz halde çıktığınız proje savunma jürisinin önünde dinamik ve kendinden emin görünme zorunluluğunuz ve daha neler neler… Ama ben yaşadıklarımdan ders çıkardım ve hep zamanı iyi kullanmaya ve güçlüklere önceden hazırlıklı olmaya gayret ettim o zamandan bu zamana dek… Bu bir meleke oldu adeta, ama bunun faydasını da görüyorum çoğu zaman… İşte böyle bir olayı geçtiğimiz gün yaşadım, önden hazırlıklı olmanın keyfini yaşadım… Sizde benim gibi sadece güvendiğiniz bildiğiniz belli dükkanlardan alışveriş yapmayı seviyorsanız ne demek istediğimi anlayacaksınızdır…

Çok sevdiğim bir arkadaşım aradı aniden, 30 dakika sonra bende olacağını sadece bir çay içip kalkacaklarını söyledi, mutlaka çayın yanına bir şeyler hazırlayacağımı bildiğinden samimiyetimize binaen de canının sadece tatlı kuru pasta çektiğini ifade etti… Sorun yok, zaman da dar, her zamanki pastanemden sipariş ederim diye düşünüp tabiî ki dedim… Ama asıl şoku telefonda pastanenin tadilatta olduğunu öğrenince yaşadım, içeriğine ve lezzetine güvenemeyeceğimden başka bir yerden de almak istemedim… Neticede böyle zor zamanlar için sakladığım “tatlı kuru pasta” tarifini uygulamaya koymak durumunda kaldım, ama ne telaşla :)… Sonuç mu? Konuklarım tatlı kuru pastaları çok severek yediler, gerçeği onlara sonunda açıkladım, daha da çok sevindiler ev yapımı olmasına…:) İşte sizlere böyle durumlarda hazırlıklı olmanız için bu tarifi Tatlılar linkinde sunuyorum… Pastanedekileri aratmayan bir lezzet…Sadece bu tip zor durumlar için değil, ailenize kendi ellerinizle yaptığınız, sağlıklı olduğunu bildiğiniz tatlı kuru pastalar yapmak isterseniz uygulayabilesiniz diye…:) Dilerim sizler de beğenirsiniz...
19 Responses
  1. akçahan Says:

    Merhaba Safran;
    Pasta çok hoş gözüküyor ama, ben asıl yazını zevkle okuduğumu itiraf edeyim. Okul hayatı ve özellikle hep önde olmanın gerekliliğine adapte olup, koşturmak neymiş çok iyi bilirim. Hem bu özelliğin hem de çalıştığım kurumda, yakın arkadaşlarımdan meslektaşların olması daha bir yakın hissetirdi. Sevgilerimle, hoşçakal.


  2. Safran Says:

    Semanurcum çok teşekkür ederim, senin mesajlarını okurken bana hep eski bir dostla konuşuyormuşum gibi geliyor bilmem neden...Okul anıları belki uzakta kaldı ama oluşturduğu alışkanlıkların etkileri hala farklı alanlarda sürüyor değil mi? Sevgiyle kal canım, öpüyorum...


  3. Nezaket Says:

    Valla Safrancigim, oldukca cok kisi icin yemek daveti duzenledim, menuler sectim ama eve iki misafir gelecegi zaman elim ayagima dolasir benim. Uzun uzun dusunur, karar verir verir vazgecerim. Hele birde habersiz gelene nice olur halim sen dusun!! Seni cok tebrik ediyorum gercekten 30 dakikada kuru pastalari yapivermissin. Ben o 30 dakikada daha hangi kuru pasta tarifini yapsam diye dusunuyor olurdum (muskulpesentim ya!) ve muhtelemelen karar veremedigim icinde dolapta zulaladigim cikolata damlali bisküvileri ikram ediverirdim. Neyse optum becerikli arkadasimin yanaklarini, sevgiler gonderdim...


  4. Eline saglik Safran, seninde elin cabuk ne guzel, bende eger malzemeler hemen elimin altinda ise cabucak bir tarif bulup uygulamaya koyarim, kurupastalarin ne hos gorunuyor.
    Konuklarin ne sansli...


  5. Adsız Says:

    mm ben de yapmak istedim cok severim pastane kuru pastasini. Eline saglk Safran!


  6. Safran Says:

    Ah Nezaketcim benim mütevazı arkadaşım, kim bilir neler döktürüyorsundur gelen konuklarına, birgün ben de gelirim belki, o harika yemeklerinin lezzetini sadece resimlerinden değil senin güzel ellerinden tatmak için...Gel biz sana müşkülpesent değil de titiz ve mükemmeliyetçi diyelim o yüzden...Öpüyorum canım, sevgiler... :)


  7. Safran Says:

    Zeynepcim zaten sana binlerce kez maşallah diyorum ben...Farkındayım çok yorucu bir işin var, bir de dünyalar güzeli bir sorumluluğun tatlı Zıpzıpımız var (öp benim için lütfen :)...Hem çalışıp hem iyi bir anne olmak, hem iyi bir ev hanımı olmak, tüm bunlar yetmezmiş gibi harika bir yemek grubunu yönetmek...:) Yaptığı her iş için ellerine sağlık diyorum hemşehrime, kucak dolusu sevgiler...:)


  8. Safran Says:

    Sevgili Devrim, sana tatlı bir değiş-tokuş teklifim var :) Senin şu "çift katlı balkabaklı cheesecake"inden daha yapamadım ama gözüm, aklım hala onda...Sen bana ondan 1 dilim uzat, ben de sana istediğin kadar kuru pasta yapacağım söz :)) Sevgiler...Bu arada sayfanın yeni yüzü çok güzel olmuş, ellerine sağlık...


  9. Tuz ve Biber Says:

    Safrancım ne güzel anlatmışsın okul yıllarını, zorluklarını, sınav streslerini..Kendi geçmişimi hatırladım sen böye yazınca.. Ne kadar geride kaldı şimdi üniversite yılları. Dile kolay 8 olmuş mezun olalı! Neyse daldım yine hülyalara çıkayım. Ellerine sağlık aynı pastanedekiler gibi görünüyor ancak tatları onlardan daha güzeldir herhalde dimi? Ben pastane kurupastalarının tatlı olanlarının tadını sevmem ama bunlar ev yapımı olunca farklı olmuştur eminim..
    Ben de istiyoruuuum!!!
    Sevgiler..


  10. Safran Says:

    Evrencim evet hakikaten bu kurabiyelerin tadı çok lezzetli ama senin zaten çok tatlı bir kurabiyen var, canım oğluşum Arca'dan söz ediyorum...Keşke sadece blog komşusu olmasak, kapı komşusu da olabilsek de sana şöyle kocaman bir tabak getirsem kuru pastalardan, bir çay demlesek içsek dimi? Oğlanlar da yaşıt zaten ne güzel oynarlardı...Bak şimdi beni de hayallere daldırdın :))Çok öpüyorum seni, sevgiler...


  11. Safran Says:

    İpekcim yatılı okul zaten bambaşka bir hayat tecrübesiymiş gerçekten, annem okumuş ordan biliyorum anlata anlata bitiremez...Ah keşke İpekcim sen, ben ve sevdiğimiz blog komuşlarımız bir arada olsak, şöyle demli bir çayın yanında daha geniş geniş doya doya sohbet ederken iyi eşilk ederdi bu kurabiyeler gerçekten...Bakarsın bir gün olur :)Kucak dolusu sevgiler, öpüyorum :)


  12. okuranne Says:

    Safran,

    Ben pastanedeki bu tür pastalara hep şüpheyle bakmş tatlarını küçükken çok yağlı ve ağır bulduğumdan dolayı (bizim mahalledeki pastane hakikaten çok kötü yapıyordu) gençlik yetişkinliğimde de ne satın almış ne de bu türleri denemişimdir.

    Ama şimdi senin yazını okuduktan sonra, Safran beğeniyorsa güzeldir diye düşündüm. En kısa zamanda denemeye karar verdim.

    Sevgiler


  13. Safran Says:

    Sorma Meralcim ya, neydi biz küçükken o mahalle pastanelerinin hali...Hatta ben Çarli'nin Çikolata Fabrikası adlı kitaptan fazlaca etkilendiğim :) bir dönemimde üretim yapılan kapının arkasında o kitaptaki Umpa-Lumpaların olduğunu bile düşünmüştüm,tek fark bunlar kötü imalat yapıyorlardı :)), çocukluk işte :)...Bize gelen misafirlerden biri de o iğrenç kuru pastalardan getirmişti de ben de onun etkisiyle şimdiki pastanemi bulana dek tatlı kuru pasta alamamıştım :)...Senin okuduğun ve tavsiye ettiğin kitapları nasıl gözü kapalı gidip alıyorsam arkadaşım, ben de sana bu kuru pastaları tavsiye ediyorum...Öpüyorum, sevgiler :)

    Not: Arada bir hala Çarlinin çikolata fabrikasını okuyorum, internette var tam metni, çocukluğuma mı gidiyorum nedir bilmem o kitap hala beni sıcak tutuyor... aşağıya sana da linki kopyalıyorum, biliyorum çocuk kitabı ama ne bileyim işte ben seviyorum, seninle de paylaşmak istedim:

    http://www.1001kitap.com/Cocuk/carlinin_cikolata_fabrikasi/
    carli00_kapak.html


  14. NuR Says:

    Sevgili Safran,
    Ben de çok mecbur kalmadıkça, dşarıdan, hele de bilmediğim yerlerden bu tür yiyecekler almıyorum. Tarifler harika, ellerine sağlık vede afiyet şeker olsun:)))
    Sevgiyle kal


  15. NuR Says:

    Blogumdaki yorumunu şimdi okudum, çok hoş, sağol, cevap yazdım...
    Sevgiyle kal.


  16. Safran Says:

    Şennurcum, gel ortak bir şiir blogu açalım valla, biraz daha kendimizi sıkarsak çıkacak bişeyler gibi ne dersin? :))Sen zaten olayı aşmışsın serbest kafiye, tam kafiye ohh! :)) Çok öpüyorum canım, sevgiler... :)




  17. Adsız Says:

    bende denedim çok kötü oldu tam ölçüler ama lezzetsiz pastane kuru pastasıyla alakası yok... daha oncekı tarifimden vazgeçmemeliydim. :( malzemelerim boşa gitti