Safran
Ben çocukken annemle börülce(tazesinden) yeme partileri verirdik, hala da bir araya gelmeye fırsat bulduk mu, markette gördük mü hemen alır haşlar, kılçıklarını ayıklayıp hafifçe tuzlayarak ya da karışık salatasını yaparak yeriz, yanında da başka bir şey istemez insan, çok doyurucu ve çok besleyicidir börülce...
Bazı arkadaşlarımla konuştuğumda adını ilk defa duyduklarını söylemişlerdi, o nedenle burada börülceyi kısaca tanıtan bir linkten alıntı yapmak isterim: "Yakın zamanlara kadar fasulyeler arasında sayılan ama günümüzde kendi özel cinsi içinde tanımlanan börülcenin gövde ve yaprakları fasulyeninkine benzer. Beyaz, pembe ya da kırmızı renklerde açan çiçeklerinden oluşan badıçlarının kesiti...yuvarlaktır. Bu badıçların içinde gelişip fasulyeye benzeyen ve sayıları değişen börülce tohumlarının (çekirdeklerinin) göbeği kara renkli olur" (bkz. tarifin resmi :))

Tazesini bu kadar sevdiğim halde kuru börülceyi pek bir nazlanarak yerdim ben küçükken, sonra yaş ilerledikçe önceden yemediğim bazı lezzetlerden hoşlanır oldum: patlıcan, kereviz, tarhana ve bir de tabi ki kuru börülce gibi... Geçen yaz Bodrum'dayken çok az bir miktar kuru börülce getirmiştim çorbalara atarım diye ve derin dondurucuda saklamıştım...Dün yapmak istediğim eriştenin içine çeşni olsun diye yeşil mercimek koymak için dondurucuda arama-tarama çalışmaları yaparken karşıma kuru börülcelerim çıktı, ben de ani ve cesur bir kararla böyle bir erişte tarifi oluşturdum...:) Tarif Makarna ve Pilavlar linkinde... Biz yedik, test edip onayladık, çok sevdik :) sizlerin de beğeneceğinizi umarak tarifi sizlere yazıyorum...Bu tarifi hazır erişte ile de yapabilirsiniz elbette ama eğer benim gibi eriştenizi evde kesmekten hoşlanıyorsanız ya da daha önce deneme imkanınız olmadığı halde bu fikir size sıcak geliyorsa Makarna ve Pilavlar başlığında güzel bir tarif ve konuya ilişkin çok keyifli bir link bulacaksınız...Şimdiden kolay gelsin, sevgiler...

Safran
2 Responses
  1. Nezaket Says:

    Aaa, dun buraya upuzun bir yorum birakmistim, niye yok olmus... Eline saglik demistim senin donmus borulcelerden gonderde bende yapayim demistim yaaa.


  2. Safran Says:

    Nezaketcim :)mesajını dün gördüm cevapladım o nedenle yerini biliyorum :)Makarnalar-Pilavlar alt başlığına girip orada yazmışsın :)) Ayrıca sen iste arkadaşım donmuş ne demek ben sana tazesinden, yeni mahsülünden getiririm Bodrum'dan börülcenin...Sevgiler...:))

    Safran