Safran
Brüksel lahanası, eski çağlarda Güney Avrupa kıyılarında yabani bir şekilde yetişen lahanadan, onun yaprak koltuğundaki tomurcukların geliştirilmesiyle, sonradan elde edilmiş bir sebze türüdür. Lahananın minyatür hali diyebileceğimiz Brüksel lahanası küçük olmasının dışında lahananın bütün özelliklerini taşır. Brüksel lahanasının 100 gramında 52 kalori, 4.9 protein, 0.6 yağ, 6.7 karbonhidrat ve 0 kolesterol değeri vardır. Bu sebeple bol bol Brüksel lahanası tüketmek hem diyet yapanlara hem de kalp sağlığına dikkat edenlere tavsiye edilir (*).

Brüksel lahanalarını garnitür niyetine kullanmaktan bıkmıştım, yemeğini yaparken de haşlayıp pişirerek kullanıyoruz, sanki vitaminlerinden ödün veriyoruz gibi geliyor bana hep… Daha başka nasıl tüketilebilir diye düşünmeden duramadığım :) ve araştırdığım bir gün tesadüfen “Sofra” dergisinde Emine Beder’in bu çok güzel salata tarifine rastladım. Yukarıda da belirttiğim gibi Brüksel lahanası lahananın küçüğü, lahanayı çiğ tüketebiliyorsak bunu neden tüketmeyelim dedim ve yapmaya koyuldum tarifi… Tarifi yaparken tek ilave etmediğim kalem mayonez oldu… Orijinal tarifte 2 çorba kaşığı mayonez de var ama ben mayonez kullanmayı sevmiyorum mutfağımda, tadını çok severim, yemeyi de özlüyorum ama sağlıklı beslenmek adına soframda yer ver(e)miyorum… Tarifin geri kalanında yoğurdun, portakal suyunun, soğanın ve acının (karabiber, pul biber) bir arada kullanıldığını okuduğumda bu tat cümbüşünün nasıl netice vereceğini hayal etmeye çalıştım, üstelik Brüksel lahanalarını da ilk defa çiğ olarak tüketecektik, yine de denedim… Sonuç mu? Sofranızda hani sürekli yeri olan tarifler olur ya, işte bu “Brüksel lahanası salatası” onlardan biri oldu artık bizim için, hepimiz ailece bayıldık lezzetine… O nedenle gönül rahatlığıyla sizlere de tavsiye ediyorum ve tarifini sizlerle Salatalar başlığında paylaşıyorum…Yeni başlayan haftada işlerinizde kolaylıklar dilerim…Afiyet olsun…:)


Kaynak:

(*) Mutfak Rehberi
15 Responses
  1. Brüksel lahanasını evdekilere bir türlü sevdiremedim. Bir de bunu deneyeyim. Salata olarak belki yerler. Çok güzel görünüyor.
    Paylaştığın için teşekkürler...


  2. Nezaket Says:

    Eline saglik, Safrancigim. Ben evde hic kullanmadim bruksel lahanasini. Disarida yedigim yemeklerdede genelde garnitur olarak tadina baktim. Yorumuna guvendigim icin bir ara alip deneyecegim bu salatayi. Cok opuyorum, iyi haftalar sanada canim...


  3. Safran Says:

    Merhaba Hülyacım, hakikaten pişince öyle zor yedirdiğim brüksel lahanası, salata halinde ve çiğ olarak çok beğenilerek yendi, bir daha bizimkiler brüksel lahanasını pişmiş olarak zor yerler gibi geliyor...:)Dilerim beğenirsiniz ailece, şimdiden ellerine sağlık, sevgiler...

    :)


    Nezaketcim garnitür olarak hazırlandığında genelde haşlandıktan sonra çeşitli işlemlere tabi tutuyorlar, tadı biraz sevilmeyen bir tat halini alıyor ama çiğ olarak çok çok güzel...Senersen beğeneceğini umuyorum, senin yorumunu merakla bekleyeceğim arkadaşım, sevgiler...


  4. Tuz ve Biber Says:

    Safrancığım döktürmüşsün yine be canım! Ben bu lahanın piştikten sonraki tadını pek sevmediğim için sık yiyemem. Böyle denemek de hiç aklıma bile gelmemişti. Güzel fikir. Belki eşime sevdirebilirim böylece...Ellerine sağlık canım..Araba pasta konusunda fikir verebildiğime sevindim.
    Sevgiler


  5. Safran Says:

    Çok sağol Evrencim...İnan bende bizimkilere pişince zor yediriyorum diyorum ama laf aramızda ben de çok severek yiyemiyordum...Salata halinde benim çok "seçici" ;) eşim bile çok güzel olmuş dediyse eminim beğeneceğinize :))Sevgiler canım...


  6. Adsız Says:

    yaa ben niye sevmiyorum brüksel salatasını nedense bir türlü yiyemedim.ama seninki göze hiatp ediyorya belki tadabilirdim.ellrine sağlık canımmmm.
    sevgilerrrr


  7. Safran Says:

    Hoşgeldin Cennetcim, bebişimin sonra da sizlerin hastalanmasına üzüldüm ama sağsalim dönmeniz beni sevindirdi :) Malataya'da yaşayan çok akrabamız var en çok lavaş ekmeğini severim oranın :) Cennetcim bak bu salata çok lezzetli :) Hadi bi dene istersen, belki bu çiğ haliyle sen de brüksel lahanasını seversin ama bebeğimin sütüne tadı geçer, ben sonra bebişimi sütten kesince deneyeyim dersen buna da bişey diyemem, haklısın :)) Sevgiler, seni de tatlı bebişini de çok öpüyorum...


  8. NuR Says:

    Sevgili Safran,
    Sebzelerle ilgili bilgilendirmen çok yararlı:))
    Ben de, brokoli, brüksel lahanası ve karnıbaharı bir arada çiğ ve soslarla, salata olarak tüketiyorum, yiyenler de beğeniyor.
    Sevgiyle kal.


  9. Safran Says:

    Şennurcum bu kadar da tesadüf olamaz, aklımdan geçiyordun az önce tam sitene girmek üzere bookmarklarıma yönelmişken mesajın geldi...Ne derler kalp kalbe karşıdır :) Demek brokoli de çiğ tüketilebiliyor, bunu öğrendiğim çok iyi oldu, ben de bir deneyeyim, kucak dolusu sevgiler...:)


  10. yuvakuran Says:

    cok guzel, degisik, tebrikler selamlar


  11. Safran Says:

    Merhabalar Yuvakuran, hoşgeldin :) gerçekten çok güzel ve değişik bir lezzet, denersen yorumlarını paylaşırsan sevinirim..:)


  12. Tijen Says:

    ne güzeller degil mi?
    mini birer lahana..
    her birini dolduran gönül paksoy'u animsadim simdi. bilmem görmüs müydün o resmi? önceki istanbul seferinde çekip siteye koymustum.
    eline saglik!
    tijen


  13. Safran Says:

    Sevgili Tijen, doğru mu hatırlıyorum diye az önce tekrar baktım, evet görmüştüm o resmi Şubat ayında, hayranlıkla incelemiştim resimleri ne özenle hazırlanmış bir masa diye, beyaz ve mor soğan dolmalarıyla, tarakla ve daha nice çeşitle zengin bir masa olduğundan bahsetmiştin...

    Annem hep herşeyin küçüğü güzel der, haklı galiba, gerçekten de ben de pek şirin bulurum hep brüksel lahanalarını ve cherry domatesleri...

    İrmik helvası tarifin için tekrar teşekkür ederim, bugün yaptım bizimkilere fazla söze gerek yok zaten, diğer tüm tariflerin gibi nefis, hafif ve sağlıklı, sevgiler...



  14. Adsız Says:

    The рοst proviԁеs establiѕhed beneficial tο mе.
    It’s еxtremеly educаtionаl
    and уοu really аre obvіously verу exрerіenced οf thiѕ tyрe.
    You pοѕsеss opened uρ our eуes foг you to
    νarying thoughts abоut thіs ѕubjеct
    matter tοgether ωіth intriguing, nοtable and reliаble content material.
    Review my homepage ; Xanax