Safran
Bilirsiniz yaptığım keklere, yemeklere bende bıraktıkları izlenimlere göre değişik adlar vermeyi severim, ama bu kez bu güzel muffin tarifinin adını ben koymadım…:) Bu adı koyanlar “Günaydın Muffinleri”nin tarifini Fat Free Recipes’de veren Dave ve Sandi…Geçtiğimiz gün İspanya’dan dönen eşime güzel bir “hoşgeldin sofrası” hazırlamak için harekete geçtiğimde, değişik bir şeyler olsun diye araştırırken bu tarife rastladım, ilk dikkatimi çeken de ismi oldu zaten…Malzeme listesini okuduğumda yağsız, az şekerli, tadını içerdiği sebze ve meyvelerden alan, hafif, vitamin deposu bir muffin tarifiyle karşı karşıya olduğumu anladım :) Bu yönüyle başta çocuklarımız olmak üzere hepimiz için ideal bir seçenek olduğunu düşünüyorum. Tarifin en sevdiğim yanı ise benim özellikle hafta içi günlerde kahvaltılar için tercih ettiğim, insanı sabah sabah sofra kur-kaldır derdinden kurtaran “ye ve çık” türü, her şeyi içinde bir tarif olması. Bu şekilde bakınca adını ben koysam da aynı şekilde koyardım diye düşünmedim de değil :)). Biz ailece muffinleri çok ama çok sevdik, umarım siz de beğenirsiniz…:) Dilerseniz sizlere Tatlılar-Kekler linkinde sunduğum ve orijinal tarife göre damak tadıma göre bazı değişiklikler yaptığım bu tarifi bir kek kalıbında bütün bir kek olarak da hazırlayabilirsiniz…Hepinize işlerinizde kolaylıklar diliyorum, sevgiler…:)

Safran
9 Responses
  1. Nilay Says:

    Safrancim ellerine saglik, valla bu fat free tariflerin varsa daha alalim. Biz blog sahipleri biliyorsun biraz balik etliyiz efem, oyuzden bize boyle tarifler sart. Bu arada yumurtali gozlemeye bir sure acayip dadanmistik. Her sabah istiyorduk annemden yapmasini, cok ta doyurucu oluyor dedigin gibi. Ben su Turkiye'ye bir gideyim zaten, diyeti falan atacagim bir kenara..:)
    Sevgilerimle
    Nilay


  2. Safran Says:

    Doğru söylüyorsun Nilaycım bence de gerçekten yaza kadar hepimiz için yağsız tariflere mümkün olduğunca devam hakkaten de :)Bu kadar yemek çeşidi yapıp da balık eti kalmamızı da iredemizin büyük zaferi olarak alkışlamamız lazım aslında :)))Türkiye'ye gelirsen Ankara'da gözlemeyi nerede yiyeceğinizi biliyorsun değil mi? Sevgiler canım, öpüyorum...

    Safran


  3. ZeYNeP Says:

    Bende sevdim bu tarifi, Nilaycigima katiliyorum, o biraz daha kucuk cins balik, ben daha buyuk bir balik cinsiyim, yunus baligi olabilirim :)))
    muffinlara bir ara bende cok ozen gosterir olmustum, zipzipa sebze yedirme yollarimdan biriydi, havuk,patates,brokoli v.s her sey girerdi icine ve tatlimsi olurdu, zipzip bey yesin diye,
    biz annelerin isi ne zor yahu.
    Ellerine saglik.
    Zeynep


  4. Safran Says:

    Türk kadınının yapısıdır biraz balık eti olmak bahanesine başvurmuycam, hakikaten biraz dikkat etmeye başladım, valla benim eşimin hassas kantar gözleri 1 kilo alsam farkediyor ve bayağı da sorun oluyor :) Bir süre hamur işleri yanlız evdeki 2 beyefendi için yapılacak, ben de böyle yağsız tarifler yaparsam arada o da tadımlık 1 tane yerim belki :))
    Zıpzıpımı öp benim için :) Sevgiler...


  5. Zeynep Seda Says:

    Safrancim,

    Ellerine saglik. Ben de bir kere boyle sebzeli bir muffin denemistim ama pek begenmemistim tarifi, seninki cok guzel gorunuyor ekledim denenecekler listeme :) Bu arada gozlemen sahane olmus, ne guzel kizarmis nar gibi, masallah!!

    Gorusmek uzere, sevgiler!


  6. Safran Says:

    Merhaba Zeynepcim, gerçekten bu tarifi çok beğeneceğini umuyorum, şekerini içerdiği elma ile havuçtan alan hafif ve lezzetli bir muffin oldu...Denersen sonucunu bana da yazarsan sevinirim, sevgiler...:)


  7. Nezaket Says:

    Safrancigim, ben herhalde yaparken icine biraz da damla cikolatada koyarim herhalde. İsminide cok begendim, cok tesekkur ederim bu yagsiz ve hafif muffin icin. cok operim seni.


  8. Safran Says:

    Nezaketcim yaparken benim de aklımdan geçti, hemde az olan şeker oranını destekler diye düşündüm ama :) işte şartlar gereği (kilo meseleleri :))bugünlerde biraz dikkat etmem gerektiğinden böyle daha az kalorik bir formunu tercih etmek zorunda kaldım, yaparsan şöyle damla çikolatalı benim içinde ye arkadaşım, sevgiler, ben de çok öptüm...