Safran
Uzun zaman oldu görüşmeyeli... Sizleri ve blogumuzu özledim... Mutfağa girip yeni şeyler deneme hevesi yeni yeni geliyor içime... Dostlar ne zamandır söylüyorsa da, hayatta en çok sevdiğim şeylerden birinin -yani yemek yapmanın- yaşanan büyük acıdan sonra başka şeylere odaklanmanın güzel bir yolu olduğunu yeni yeni hatırlıyor gibiyim...
.

Bugün sizlere 3 farklı kış lezzeti hazırladım... Malum kış sebzeleri zaten az ve pek çoğu da sevilmez nedense... Hele çocuklara pırasayı, karnabaharı, kerevizi yedirmek tam bir işkenceye dönüşebiliyor iki taraf içinde :))) "Kışın yemek yapmak kabus!.." dedi geçen bir arkadaşım... Belki yeni lezzetlerle daha hoş hale getirebiliriz bu durumu...


Dün yani pazar günü mutfağa girdim, ve malum bugün iş var, akşama yorgun geleceğim ve birde üzerimde pazartesi sendromu olacağı için bugünün yemeğini pazar gününden hazırlıyayım istedim... Sonra kış sebzeleriyle güzel yemekler yaptım, biraz da doğaçlama oldular hatta, o an içimden ne geldiyse koydum içine...:)) Hepsi de çok pratik ve kolay hazırlanıyor ama saatlerce uğraşılmış gibi lezzetli bir sonuç aldım laf aramızda ;)...

.

Bu lezzetlerden ilki bir çorba, kereviz sevmeyenlere özellikle tavsiye olunur... Kereviz çorbası, tam bir vitamin bombası, içinde havuç ve patates de var... Çorbanın en sevdiğim yönü ise kerevizin yapraklarını da çorbaya ilave etmek oldu, çorbaya kattığı aroma muazzam, denemek isteyenlere Çorbalar linkinde...


İkinci lezzetimiz bir karnabahar yemeği... Karnabaharı yumurta ile kızartmak veya fırında graten yapmak sevdiğim pişirme şekilleri... Ancak dün yeni bir şekilde denemek istedim... Tavuk ve sarımsaklı yoğurtla hazırladım, üzerine salça sosu ilavesi yapmak ise eşimin katkısıydı tarife... :) Çok hafif ve lezzetli oldu... Farklı bir karnabahar tarifi arıyorsanız Yemekler linkinde...

.

Ve son olarak bunların yanına bir makarna iyi gider diye düşünerek :) ne zamandır dondurucuda sakladığım balkabaklarını ortaya çıkardım... :) İçine tavuk ve soya sosu da girince harika bir lezzet çıktı ortaya... Biz ailece herşeye sarımsaklı yoğurt döküp yediğimizden buna da koydum sofrada lezzetine lezzet kattı, denemenizi tavsiye ederim... Çocuklarınız da sevecektir benim oğluşum bayıldı yoğurtla... Tarifi Makarnalar linkinde...

.

Yeni başlayan haftada işlerinizde kolaylıklar dilerim... Ağzınızın tadı kaçmasın, sağlıkla... :))

.

Safran

10 Responses
  1. Adsız Says:

    Ellerinize sağlık, hoşgeldiniz... :))

    Sevgiler... Serap


  2. Safran Says:

    Hoşbulduk Serap Hanım, sizlerle tekrar buluşmak benim içinde büyük mutluluk... :)


  3. Nede iyi yaptın,nede güzelliklerle üstelik .
    acıları tebessümle geride bırakmak büyük olgunluk ..
    mutfağın artık gülümsüyorsa,
    her şey yoluna giriyordur ..
    sevgiler ...


  4. Yesutu Says:

    güzel yorumlara ekleyecek bi sözüm yok (: katılmakla yetiniyorum (:
    Yesutu


  5. Safran Says:

    Teşekkürler Yesutu... Güzel bir hafta dilerim ... :)



  6. akçahan Says:

    Yemeklerin de tekrar aramızda olman da çok güzel Safrancığım. Hoş geldin..


  7. Safran Says:

    Semanurcum senin mesajını almak beni çok mutlu etti bilemzesin, ama iadeyi ziyarete gelince okudum, başın sağolsun canım, seni o kadar iyi anlıyorum ki, babamı şubatta yitirdim, ikimizin de acısı taze ve çok büyük, Allah sabırlar versin...


  8. Saç Ekimi Says:
    Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

  9. Harika bir mutfak
    http://www.mavenyemek.com/