Safran
Geçtiğimiz gün Hacı Arif Bey’e kardeşimin davetlisi olarak yemeğe gittik… Burası Ankara’nın seçkin mekanlarından birisidir ve yemekleri gerçekten çok lezzetlidir… Sevgili kardeşim “sarma beyti”yi önerince hiç itiraz etmeden kabul ettim çünkü kendisinin hassas damak zevkine çok güvenirim… Seçimimizi yaptıktan sonra siparişlerimizi almaya gelen garsonumuzun gözleri, benim 1,5 porsiyon ısmarlamamla fal taşı gibi açıldı, çünkü masada bulunan herkes 1’er porsiyon ısmarlamıştı, ben de açıklama yapmak durumunda kaldım minik oğlum Mert’e de yedireceğim için o kadar fazla ısmarladığımı :)) Neyse siparişlerimiz geldiğinde de aynı espri döndü tabii, çünkü servisi yapan diğer arkadaş konuyu bilmediğinden 1,5‘luk kocaman tabağı eşimin önüne koymaya teşebbüs ederken “o tabak hanımefendinin!” uyarısıyla o da bana tuhaf tuhaf baktı, aynı açıklama O’na da yapıldı :) Sonuçta mükemmel bir lezzet bizleri bekliyordu ve inanın çok beğendik… :))


Mert’in özellikle karnı bir miktar doyduktan sonra yemeğinin gerisini dolaşarak yemeyi seviyor olması bize dışarıda yemek yediğimizde sıkıntı yaratan bir durum oluyor. Onu anneanneye bırakıp yemeğe gidince de boğazımızdan geçmiyor, inanın çok özlüyoruz, yemek içimize sinmiyor… Bu nedenlerle beğendiğimiz lezzetleri evde yapmanın yollarını aramaya başlıyorum… Biz de orada yediğimiz sarma beytiyi o kadar beğendik ki, ben bunun üzerine acaba bu lezzeti evde nasıl yapabilirim diye düşünmeye başladım o günden beri, bir sürü de tarif buldum beyti ile ilgili… Baktım ortak malzemelerin yanı sıra hepsi farklı malzemeler de içeriyor ben de hepsinden karma bir tarif oluşturdum ve resimde gördüğünüz tabak çıktı ortaya… Tadını biz çok sevdik, dilerim sizler de beğenirsiniz… Ev Usulü Sarma Beyti’yi denemek isterseniz tarifi Yemekler linkinde… Hepinize kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum, afiyetle kalın :)


Safran
29 Responses
  1. Adsız Says:

    ohhh valla afiyet olsun.insanın canı çekiyor yaaa.ellrinize sağlık güzelde görtünüyor gerçekten.bua rada ilk yorum yazan benim herlde.


  2. içinden çilek çıkmıycak dimiiii sözzz verr:))))))))))


  3. ArMeda Says:

    Safrancım inanılmaz güzel görünüyor nekadar hamaratsın.Hızına yetişilmiyor maşallah.Ellerine sağlık.Sevgiler..


  4. Behiye Says:

    Safrancım bak şimdi bana Hacı Arif Bey'i hatırlattın ya:( Çok severim ben orayı. Senin ev versiyonu beytin de çok güzele benziyor. Bir ara mutlaka deneyeceğim. Sevgiler.


  5. Adsız Says:

    safrancım sana yorum gönderiyorum almıyorsun herhalde.yada benmi gönderemiyorum.
    sevgilerimle
    nunubella


  6. Nezaket Says:

    Safrancigim, hamaratcigim ! ne guzel bir tarif yine. Evde kebap yapmak hic aklima gelmezdi dogrusu. Pratik kizsin vesselam..
    Ellerine saglik canim. Sevgiler


  7. Safran Says:

    Çok teşekkür ederim Cennetcim, evet ilk yorumu sen yazmışsın :)) Tatlı oğlunu öp benim için yanaklarından, sen de yakında iyice hareketlenince tatlı oğlun böyle çözümler aramaya başlarsın artık :))Sevgilerimle...


  8. Safran Says:

    Vintagecım sana söz artık bir süre çilek yok :))) Hakikaten ne oldu birden ortalık öyle değil mi? :)))


  9. Safran Says:

    Arzucum yok benim o konuda sana saygım sonsuz hep diyorum ya nasıl yapıyorsun iki dünya tatlısı yavrunla o cici mamaları bilmem, ellerin dert görmesim, çok çok öpüyorum :)


  10. Safran Says:

    Behiyecim gel sen Ankara'ya, inşallah ben de olurum buralarda gider birgün yeriz orada kebaplardan canım söz...İstemeden Ankara özlemini de depreştirmiş oldum ya kusura bakma, seni çook öpüyorum, sevgilerimi gönderiyorum :)


  11. Safran Says:

    Nunucum ben bu mesajını aldım canım bugün, başka da gönderdiysen almadım henüz...Blogger böyle azizlikler yapıyor bazen, geçen gün sevgili Esra'nın (Frezya) 20 gün önce gönderdiği mesajı geldi biliyor musun :)) Nasıl bir olay anlamadım :)) Sevgiler benden sana, öpüyorum :)


  12. Safran Says:

    Nezaketcim naparsın bizim minik yaramaz sayesinde dışarıda yemek yiyemeyine, yediklerinin içeriğine çok dikkat eden titiz bir eş sayesinde kebapçıdan yemek getirtemeyince durum böyle oldu :))) Şartlar beni zorladı yani evde kebap yamaya :)) Sevgilerimi gönderiyorum canım :)


  13. Defne Says:

    Minik yaramazin buyusun de annesini babasini yemeklere gotursun insallah. Severim ben onun dolasarak yemek yemesini. Hem daha ben Ankara'ya gelince elimi opturecegim:)

    Safrancigim, ellerine saglik, yine harikasin. Ankara'ya donunce hem restorana gidip yiyecegim, hem de senin tarifini evde yapacagim:) Ne iyi ettin de paylastin, hemen defterime ekliyorum. Buradaki tortillalari lavas yerine kullanip deneyeyim bakalim olacak mi? Simdilik boyle idare edecegiz. Donunce acisini cikartiriz artik. Uff yine acildim, kaciyorum been.
    Sevgiler.


  14. Adsız Says:

    sevgili Safran,sicacik anlatiminla tariften once insan yemegin hikayesine doyuyor...Haci Arif benim de anilarimi deprestirdi...9 yillik ankara anilarimi...ellerine saglik,sansli oglunu op benden yana... sevgilerimle


  15. Safran Says:

    Defnecim, canımsın sen ya :) Mert'le seni bir arada düşünmek bile beni güldürüyor, sen bununla ahbaplığı bir ilerlet, başka yöne bakmana bile müsade etmez, senin yüzünü iki elinin arasına alır, burnunu da burnuna dayar :)) İnşallah ikinizi bir arada öyle de gördüğüm günler gelir Ankara'da, artık nerede istersen Mert'in izin verdiği ölçüde beytimizi de yeriz hep beraber :) Sevgilerimle :)


  16. Safran Says:

    Esracım sağolasın, iyi ki varsın canım arkadaşım, birgün kısmet olursa Ankara'da hep beraber gidelim oraya...Şöyle bir baktım bütün sevdiğim dostlarımın Ankara'da oradan yolu geçmiş, sevmişler orayı ve güzel anıları olmuş, niye bu güzel anılara hep birlikte olduğumuz bir günü de eklemeyelim ki değil mi? En içten sevgilerimle...:)


  17. Adsız Says:

    Safrancığım,

    Ev usulu sarma beyti tarifini hemen deneyeceğim.

    Ben burada yasayan amerikalı ve alman bayanlar icin nacizane amator bir yemek kursu actim, belki benim sayfalarimdan takip etmissindir. Ve orda genellikle ghelenkesel mutfagimizdan ornekler yapıyorum ve senin tarifini de mutlaka yapacagım, eminim cok begenilecek.

    Sevgilerimle.
    www.sweetmoments.typepad.com


  18. Adsız Says:

    "geleneksel" yazmaya calışmıştım ama :)


  19. ZeYNeP Says:

    Safran cım Hacı Arif e bende gittim bu sene, bayıldım lezzetlerine, hele o tatlısı yokmu bittim bittimmm. Kebaplar desen muhteşem. Ben Ali Nazik Beyti yedim. Hala tadı damağımda.
    Mert cik orda oyun odasında oynarken atıstırsaydınız:) Biz oyle yaptık 3,5 yasındaki oğlumuzla:)
    Ellerine saglık,

    Figen


  20. Adsız Says:

    canım ziyaretlerin beni çok mutlu ediyor,linkime ekledim,beytiyide çok beğendim,ellerine sağlık,sevgimle kal canım.............PERUZE


  21. Safran Says:

    Sevgili Gülnurcum, yani bu beyti şimdi senin elinden ne güzel yenirdi gerçekten...Kurstaki bayanlar ne kadar şanslılar, biz senin tariflerinin güzel resimleriyle yetinmek zorunda kalıyoruz, onlar senin mutfak konusundaki tecrüblerinden daha yakından ve uygulamalı olarak yararlanma fırsatı buluyorlar, hem de bizlerin kültür elçiliğini yapıyorsun, sana çok teşekkür ederim bu nedenle... Dilerim bu tarifi beğenirsin, senin görüşlerin benim için çok önemlidir her zaman...En içten sevgilerimi gönderiyorum...

    Safran


  22. Safran Says:

    Figencim merhaba canım :) Ben sarma beytiyi yiyince tatlıya yer kalmamıştı, bak şimdi yemediğime pişman oldum, masadaki diğer herkes bayıla bayıla yiyordu ama biz o sırada Mert'le oyun odasına girmesi konusunda ikna turlarındaydık :)) Ne kadar konuştuysakta orada çocukalrın başında bulunan kızcağızla, bizimki kapıdan bakıp oradan ayrıldı ve masaları tek tek dolaşıp herkesten yanağına makas ve öpücük topladı :)) Geri döndüğümüzde herkes tatlısını bitirmişti, bak şimdi sen de benim aklıma bunu soktun napcam şimdi ben ? :)) Ev yakın aslında yürüyerek ben gidip bi yesem mi ki? :)) Ben bunun üzerinde biraz düşüneyim bari :)) Sevgilerimi gönderiyorum Figenciğim, öpüyorum çok, iyice bi dinlen artık bugün...


  23. Safran Says:

    Peruzeciğim o kadar sıcaksın ki bu sayfana da yansıyor, sayfana girmek insanı mutlu ediyor o nedenle, böyle hoş bir sayfada benim de linkimin olması beni ne kadar mutlu etti bir bilsen, çok teşekkür ederim, en içten sevgilerimi gönderiyorum canım :)


  24. Adsız Says:

    ellerinize saglik gercekten cok lezzetli görünüyor..blogunuz cok güzel gercekten...
    basarilar dilerim..
    www.blogcu.com/oezlem


  25. Safran Says:

    Özlemciğim sağolasın ben de senin blogunu çok seviyorum, fellah köftelerine bayıldım bugün ellerine sağlık, sevgilerimle...


  26. Damak Tadı Says:

    Merhaba Safran,
    sizden yardım alabilir miyim?
    Her tarifin altında posted by safran @ saati(10:09 am) yazıyor,bunu nasıl yapıyorsunuz.?Bu konu ile ilili bilgi verebilirseniz çok memnun olurum.Ben acemi olduğum için çok da vakit ayıramıyorum,bu yüzden sizden yardım isteğin de bulundum.Sanırım ben işi tembelliğe döktüm.Yardımcı olamazsanız lütfen üzülmeyiniz.Şimdiden teşekkür ediyorum..Günleriniz güzel geçsin,sevgiyle kalınız.
    Gül


  27. Safran Says:

    Gülcüm, bu postaların altındaki notu kullandığım template kendisi otomatik atıyor. Ben özellikle birşey yapmıyorum canım, genelde bütün blogspot templatelerinde vardır bu özellik aslında...sevgilerimi gönderiyorum...:)


  28. Adsız Says:

    That's a great story. Waiting for more. » » »


  29. Adsız Says:

    cok ii