Safran
Geçtiğimiz hafta bütün aile güzel bir Çin restoranında buluştuk, yeri sevgili abim seçmişti... Benim için tatlı bir tesadüf oldu aslında, şu sıralar merak saldım Çin mutfağına çünkü, insan arada değişiklik istiyor sofrasında değil mi? :) Restoranda Mertişime uygun ne yemek seçebiliriz kaygısını yaşarken dayısı iyi bir seçim yaptı. "Çin usulü makarna" yedik ve çok hoşlandık hepimiz, özellikle oğluşum Mert çok sevdi... Başka zaman yalvarsan yemiyeceği sebzeler makarnaların arasında gizlenerek :)) bir bir girdiler midesine... :)) Bunun üzerine bu makarnaya soframızda sıklıkla yer vermeye karar verdim ve hemen tarifinin peşine düştüm. İnternette dolaşırken nihayet buldum (*), denedim... Yaptığım şekliyle tarifini Makarnalar linkinde bulabilirsiniz...
Çok lezzetli bir makarna oldu, içinde çeşitli sebzeler ve az miktarda dana eti var... Hazırlama sürecinde tek dikkat etmeniz gereken şey içine koyduğunuz sebzeleri ve eti mümkün olduğunca ince şeritler halinde kesmek... Çünkü wok tavada (ya da derin bir teflon tavada) pişirdiğiniz sebzeleri burada oldukça kısa tutuyorsunuz, dolayısıyla malzemelerin pişmesi için çok ince şeritler halinde kesilmesi gerekiyor. Bu arada sebzeleri öldürmeden hafif diri biçimde, tadını koruyarak pişirmek yetiyor... Çubuklarla yemeye çalışmak da ayrı bir eğlence oluyor galiba :)) Aslında bu makarnayı kullanmaya alışınca çubukla yemek, çatalla yemekten kolay oluyor diyebilirim... :) Denemeyi düşünenlere mutlaka yapmalarını tavsiye ediyorum, tek başına iyi bir akşam yemeği alternatifi çünkü... Hepinize sevgiler... :)

Safran
11 Responses
  1. Gulos Says:

    Makarnalar benim soframın vazgeçilmezidir.Sebzeli kıymalı ketçaplı peynirli hertürlüsünü çok severim.Eminim buda çok güze olmuştur.Eline sağlık.
    Sevgilerimle.


  2. Safran Says:

    Hacercim gerçekten çok lezzetli, soya sosu çok yakışıyor makarnaya... Yakında balıklı bir sosla Mert'e makarna yediricem teyzesi, tekrar çok teşekkür ederim verdiğin fikir için... :) Sevgiler kızıma da sana da :)


  3. Defne Says:

    Çok hoş bir tarif, ellerine sağlık Safrancığım. Bu arada gelecek etkinlik senin gibi bir tavuksevere :)) neler yaptıracak çok merak ediyorum canım arkadaşım. Sabırsızlıkla bekliyorum ve de öpüyorum.


  4. Safran Says:

    Arkadaşlardan sorup soruşturuyordum ben de senin için Ankara'da kuşkonmaz satan yer biliyor musunuz diye kimseden ses seda gelmemişti, blogunda okudum sevgili İpek yazmış neyse ki, ben de öğrenmiş oldum ... :) Demek önümüzdeki etkinlik tam benlik ha ;) Bekle beni Defne neler yapacağım neler :))) Sevgilerimi gönderiyorum, öpüyorum çok :)


  5. hatice Says:

    Sevgili Safran,
    haftanın nerdeyse her günü makarna yiyen biri olarak bu güzel tarifin benim için gerçektende iyi bir alternatif...ellerine sağlık..sevgiler..


  6. HULYA Says:

    Sevgili Safran,
    Çin makarnasına bayılırım ben.En sevdiğim yanı da çin makarnası yani noddle'ın çok çabuk pişmesi.Senin makarnan da çok nefis görünüyor.Çubuklarla mı yediniz merak ettim.Ellerine sağlık canım.


  7. Safran Says:

    Haticeciğim bir makarnaseversen benim gibi eminim beğeneceğine... Sofraya başka bişiyler de ekleyeyim telaşını da ortadan kaldırıyor, herşey var içinde ye ve kalk tariflerden yani :)) Sevgilerimi gönderiyorum...


  8. Safran Says:

    Hülyacığım teşekkür ederim :) Önceki çin yemeği serüvenlerimiz esnasında abimden mini bir kurs almıştım çubukları tutmak konusunda ben :)) O nedenle ben çubukla yedim ama eşimin bana eşlik ettiğini söyleyemem, bir iki denemeden sonra yıldı ve çatala geçti o... Bir tek benim haylaz minik oğlum Mert eşlik etmek istedi annesine ama onun amacı çubuklarla oynamaktı sadece :))


  9. nilay Says:

    Safran'cım ;
    makarnanın her çeşidini çok seviyorum...Bu da çok lezzetli görünüyor...Noddle yapıyorum ben bu usulde...Tv izleme linki de iyi fikir olmuş :)ellerine sağlık canım

    sevgiler


  10. Safran Says:

    Nilaycım beğenmene çok mutlu oldum tarifi ve TV linkini... Hakikaten makarna bu şekilde çok lezzetli oluyor. Noddledan bir kez daha yaptım pazar günü bu kez tavuklu olarak o da nefis oldu... Sevgilerimi gönderiyorum arkadaşım...