Safran
YE-20 : PAZILI-YEŞİL MERCİMEKLİ ÇORBA

Bu ay ki YE-20 etkinliğini konusu "Yurdumuzun Yenilebilir Otları". Sevgili Asya'ya bu güzel konuyu seçtiği için teşekkür ediyor ve kolaylıklar diliyoruz... :) Bu etkinlik için sizlere Pazılı-Yeşil Mercimekli Çorba hazırladım. Aslı bir Lübnan yemeğine dayanıyor, tarifi All Recipes'den almıştım ama bizimkilerin damak tadına uygun değişiklikler yaptım. Denemek isterseniz tarifi Çorbalar linkinde...



ÇABUK YOĞURTLU KEBAP

Bugün sizlerle paylaşmak istediğim bir diğer lezzet de Çabuk Yoğurtlu Kebap. Eşim işyerinde yemiş, bana şööyle kabaca bir tarif etti :)) Çok çabuk hazırlanan bir kebap bu aslında... İşten ya da dışardan yorgun argın döndüğünüzde bir çırpıda hazırlanıp, tek başına bir öğün olarak tüketebileceğiniz cinsten bir tarif... Ben bu ilk denememde kırmızı etle yaptım ama bence tavuk eti ya da hindi eti ile de harika olur, hem bu etler daha çabuk da pişer... Hatta bu tarifle bayat ekmeklerinizi sadece köfte yapmak yerine başka bir şekilde de değerlendirebilecek olmanın keyfini yaşayabilirsiniz :) Tarifi Yemekler başlığında... Şimdiden hepinize afiyet olsun, yeni haftanız güzel geçsin dilerim, içten sevgilerimle... :)

Safran
22 Responses
  1. aslı Says:

    BU NE GÜZEL ŞEY BÖYLE, GERÇEKTENDE KOLAY VE ÇABUK BİR YEMEK MUTLAKA DENİYCEM ELLERİNİZE SAĞLIK..BENDE BLOĞUMA BEKLERİM SEVGİLER...


  2. Safran'cim, cok guzel olmus kebap.En kisa zamanda deneyecegim, ellerine saglik.
    Sevgiler ve iyi haftalar


  3. Safran Says:

    Aslıcım hoşgeldin :) Bence asıl güzel olan önce şu üstteki minik karede sonra da güzel blogunda gördüğüm miniklerin. Binlerce kez maşallah diyorum... Ben de de bi tane 2,5 yaşında oğluş var :) Blogun hayırlı olsun, bundan böyle görüşmek dileğiyle, sevgiler :)


  4. munevver Says:

    Safran,yeşil mercimeği çok seviyorum.Pazı da eklenince ne güzel olmuştur kim bilir? Bir de senin gibi deneyeyim.Eline sağlık.
    Nane Limon


  5. Safran Says:

    Aybikecim kurufasulyeli kebabın tarifini aldım, en kısa zamanda denenecekler listemi epey kabarttın ama olmuyor böyle :) Sevgiler... :)


  6. Safran Says:

    Münevvercim değişik bir çorba oldu, sarımsak ve limon ve kekik diğer malzemelere ayrı bir aroma kattı, pazı ve mercimeğe yakıştı. Denersen beğeneceğini umuyorum, sevgilerimle :)


  7. sevdamavisi Says:

    Safrancığım,
    Çorban çok değişik ve güzel olmuş ellerine sağlık canım. En çok da kebabını sevdim. Bu etkinlik sayesinde ne güzel tarifler öğrenmiş olduk. sevgiler


  8. Adsız Says:

    Ellerine sağlık Safrancım, çok nefis şeyler hazırlamışsın etkinlik için :))


  9. Safran Says:

    Sevda mavisi kebabı özellikle tavsiye ederim,çok pratik gerçekten... Sevgiler :)


  10. Safran Says:

    Pembelicim bu akşam bizim evde senin semizotlu mamadan olacak, sevgilerimi gönderiyorum :)


  11. hatice Says:

    Sevgili Safran,
    hangi bir tarifine yorum bırakayım şaşırdım..Pazılı-Yeşil Mercimekli Çorba ve Çabuk Yoğurtlu Kebap da ayrıca çok güzel..ellerine sağlık..
    (bu güzel blogda öğreneceğim çook şey olacek)


  12. Tuba Says:

    Safran merhaba, cabuk yogurtlu kebap bana cocuklugumu hatirlatti. En buyuk zevkimizdi bu kebabi yapip, yemek. Cok guzel olur ve de cok pratiktir. Ellerine saglik, afiyet olsun.


  13. Adsız Says:

    Safrancım çorban nefis olmuş eline sağlık canım en çokta çabuk kebaba bayıldım tarif için teşekkürler sevgiler.


  14. Safran Says:

    Sevgili Hatice, dün blogunu gezerken ben de aynı şeyi düşündüm, ellerine yüreğine sağlık, görüşmek dileğiyle :)


  15. Safran Says:

    Merhaba Tuba, haklısın çok lezzetli ve pratik, bundan böyle sık sık yapacağım :)) Sevgilerimi gönderiyorum :)


  16. Safran Says:

    Merhaba pastacı kız :) Yeni siteni tekrar tebrik ederim, gerçi ben eskisini de seviyordum ama böyle daha da güzel olmuş, sevgiler :)


  17. HULYA Says:

    Sevgili Safran,
    nefis bir çorba olmuş.Sıcak sıcak içesi geliyor insanın.Yoğurtlu kebap da nefis görünüyor.Seni linklerime eklemek istiyorum ama bir sürü siten olduğunu gördüm.hangi birini ekleyeceğim diye şaşırdım.Sanırım bu ana sayfan bu yüzden müsadenle bunu eklemek istiyorum.Ellerine sağlık.


  18. Safran Says:

    Hülyacığım pekçok kez yorum bırakamadan dolaşsamda senin sayfanın müdavimlerindenim, yemeklerin yapılışını aşama aşama anlatışın çok hoşuma gidiyor gerçekten. Böylesine güzel bir blogda ana sayfa linkimin bulunmasından mutluluk duyarım, görüşmek dileğiyle diyorum, sevgiler :)


  19. Gulos Says:

    merhaba safran,
    bu etkinliğide kaçırdım helal olsun bana :(( .Neyse kısmet bidahaki sefer inşallah.
    Sevgilerimle.


  20. Adsız Says:

    merhaba safran, şahane tarif etkinlik için :) Çok beğendim Yapacağım. Pazı ve emrcimeği hiç bir arada düşünmemiştim iyi fikir..

    Ama o aşağıdaki yoğurtlu kebap tam baştan çıkarıcı :))

    Ellerine sağlık


  21. Safran Says:

    Hacerciğim ben de P.tesi günü Asya'nın sitesine gittim baktım son 10 durak yazıyor, sabah daha çok erken bir vakitte dedim herhalde tarih öne çekilmiş kaçırdım dedim, tarifi yayınlamadım sonradan öğrendim ki henüz bitmemiş, pek maceralı oldu bu kez katılımım yani anlayacağın :)) Olsun bak önümüzde tavuklu yemekler etkinliği varmış, kim bilir ne tarifler çıkacak ortaya :) Kızıma da sana da sevgiler :)


  22. Safran Says:

    Asıl ben pazı+mercimek+sarımsağı bir arada düşünmemiştim ama pek yakıştılar birbirlerine Zerrinciğim :)Kebap mı? Onu hiç sorma hergün olsa yiycem gerçekten ben, çok lezzetli oldu :)) Sevgilerimle...