Safran
Ankara'da yağmurlu geçiyor şu sıra günler... Çalıştığım yerde odam güzel çam ağaçlarına bakıyor... Ara sıra işten başımı kaldırıp yağmuru onların üstünden gözlüyorum... Nasıl da telaşlı yağıyor... Camı açıp mis gibi yağmur kokusunu içime çekiyorum... Akşam içilecek dumanı üstünde çorbanın hayali gözlerimde kendime bir çay hazırlıyorum avuntu olarak :)) Bu mevsimde akşam yemeği çorbasız olmaz bizde, hemde rahmetli Babamın deyimi ile şöyle "kaynar" olanından hoşlanırım ben :) Soğuk bir geceden eve zar zor yorgun düşmüşken daha ne ister ki insan... Evin sıcaklığına eşlik eden bir tas dumanı üstünde çorba...
.
Geçen gün canım mercimek çorbası isteyince değişik bir tarif var mıdır diye araştırırken Ümit usta'nın Ekşili Mercimek Çorbası tarifini buldum, denedim ve çok beğendim... Hafif mayhoş tadıyla, sarımsağın kattığı aromayla güzel bir çorba oldu, tavsiye ederim, deneyin...
.
Köşeden bana bakan lahananın da boynu bükülmesin dedim :) Onu da pişirdim kapuska yaptım... İlk zamanlarda yapmazdım evde eşim sevmezdi, sonradan O da yemeye başlayınca kış menüsünde yerini aldı bizim Kapuska ... Klasik bir yemek ama çok lezzetli ve sağlıklı...



Benim oğlana makarna hazırladım birde... İçindeki sütü, peyniri, yumurtası ile besin değeri yüksek ama bir o kadar da nefis bir tarif denedim "Easy pasta" makarna tarifleri programından... Sütlü Makarna tencerede yapıldığı halde, fırın makarnaya yakın lezzet veren bir tarif ve biz ailece çok beğendik, çocuklar için de ideal...



Akşam çayına gelen dostlara ise Safran Mutfakta'da yayınlamış olduğum ilk tarifi hazırladım çayın yanına... :)) Hazır nar da varken mevsim gereği deneyin derim Gökkuşağı Keki ... Görüntüsü kadar lezzeti de harika bir kek tarifi arayanlara tavsiye olunur... :)
.
İş güç derken, bu hafta da telaşla geçti... Her gününüz lezzet ve sağlıkla geçsin, şansınız bol olsun... :)
.
Safran
6 Responses
  1. Kek e bayıldım değişik oldugu kadar cezbedici ellerine sağlık.
    Sevgilerle ...


  2. Safran Says:

    Teşekkür ederim Sevilcim, beğenmene mutlu oldum, benim de gözüm senin soğan dolmalarında kaldı, hiç tatmadığım ama seveceğimi düşündüğüm bir tarif ilk fırsatta deniycem, içten sevgiler....


  3. Hatice Says:

    Safrancığım hepsi de sağlıklı ve besleyici lezzetler, ellerine sağlık...
    benim gözüm özellikle keke takıldı, rengarenk çok hoş olmuş, üstelik boyasız, doğal yollardan...

    güzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler...


  4. Safran Says:

    Ben de çok seviyorum bu tarifi Haticeciğim, evet doğal yoldan elde ediliyor renkler hem de, birazdan sendeyim inşallah, neler yapmış arkadaşım bir bakayım hemen :)Öpüyorum, iyi haftasonları...


  5. selin Says:

    çok süper birşey