Safran
Elimde 1 kilo kabağım vardı… Hep mücver, fırında oturtma ya da daha önce de tarifini verdiğim bulgurlu mini kabak dolması yaparım ben kabakla, ama bu kez bir değişiklik olsun diye internette şöyle bir dolaştım. Meğer kabağın bilmediğim ne çok faydası varmış… Kabağın haşlama suyu içilirse nezleden ileri gelen baş ağrısını hafifletiyormuş, ayrıca sıkıntıyı geçirip, sinire iyi geliyormuş. Kabak suyu vücuttaki fazla suyun, şişkinliğin atılmasını da sağlıyormuş… Demek ki kabak sık tüketmemiz gereken faydalı bir sebze aslında ama pek de sevilmez nedense değil mi?

Araya taraya BBC Food-Recipes’te Hugh Fearnley-Whittingstall tarafından yazılan aşağıdaki “Creamy Courgette Soufflé / Kremalı Kabak Suflesi” tarifine ulaştım. Kremalı ve yumuşak bir yapısı olan kabak sufle mükemmel bir lezzet oldu, yalnız dikkat etmeniz gereken konu sufleyi sıcak servis yapmak ve fırından çıktıktan sonra sönmeden sofraya hızlıca götürmek, dolayısıyla yemeği hazırlama ve pişirme işlemini, yemeğe oturmadan hemen önce yapmakta fayda var…Tadını çok seveceğiniz bu tarifi yapmanızı hepinize öneriyorum…Malzeme listesi ve yapılışı Yemekler başlığında, şimdiden hepinize kolay gelsin ve afiyet olsun…:) Şansın hep sizlerden yana güldüğü bir hafta dilerim…

Safran
13 Responses
  1. Adsız Says:

    Safran Hanım Merhabalar,

    Perşembeden beri bilgisayarın başına geçemediğim için(ben bronşit olmuşum , annemide c.tesi belfıtığında ameliyat ettirdik herşey üstüste geldi) bugün merakla sayfanızı açtım ve harika tariflerle katşılaştım gerçekten ellerinize sağlık...
    Hemen hepsini defterime kaydedicem.
    Sevgiyle ve sağlıkla kalın...

    Hasibe


  2. Safran Says:

    Hasibecim canım çok üzüldüm bronşit olmana, anneciğine de çok çok geçmiş olsun, kendisine ilet lütfen benim adıma...Sıcak tut kendini, doktora gittin değil mi? Muhtemelen antibiyotik vermiştir, aksatmadan kullan olur mu...Anneni de seni de öpüyorum Hasibecim, inşallah çabuk atlatırsınız bu dertleri her ikinizde ve sağlık haberlerinizi ulaştırırsın bana...Sevgiler canım...

    Safran


  3. Tuz ve Biber Says:

    Tatlı arkadaşım tuzlulara da yer veriyorsun ya beni kalbimden vuruyorsun. "Olmuuyor" diyor Levent (eşim) "hep tatlı tatlı biraz da yemeklik birşeyler al arkadaşlarından kilo alacağız!" Hal böyle olunca tuzlu yemeklik birşeyler arayışına giriyorum. Bu kabak sufle mesela güzel bir akşam yemeği olacak. Hem yumurta var içinde hem de kabak. Çok besleyici. Arcoş da rahat yiyebilir.. Eline sağlık canım bizde sıkılmıştık kabak oturtma ve mücver yemekten.. Teşekkür ederim...Öpüyorum...


  4. Safran Says:

    Evrencim, benim fındık burun çok severek yedi valla bu yemeği eminim Arcoşumda beğenerek yiyecektir...:) Ama Arca'ya söyle tadına bakarken önce Safran teyzesine o minik elleriyle bir öpücük atsın emi :) Sana da eşine de şimdiden afiyet olsun arkadaşım, dilerim beğenirsiniz :) Sevgiler...


  5. Sibel Says:

    Safrancım, ne kadar değişik bir kabak yemeği olmuş, harika bir alternatif bulmuşsun! Zaman ayırıp araştırman ve bizlerle paylaşman da çok güzel, sağolasın canım, ellerine sağlık..


  6. Safran Says:

    Sibelcim sağolasın canım, tarifi beğenmene çok memnun oldum, arada insan bir değişiklik istiyor işte sofrada. Kucak dolusu sevgiler...:)


  7. Hanife Says:

    Cok guzel gozukuyor Safran'cigim, ellerine saglik. Ben buna benzer yaparim kabagi ama senin tarifin cok daha guzele benziyor. Deneyecegim mutlaka..


  8. Nezaket Says:

    Eline saglik Safrancigim, ne guzel bir tarif bu boyle. Biraz daha mevsimi gelsin kabaklarin hemen deneyecegim tarifini. tesekkurler


  9. Safran Says:

    Hanifecim ben hiç böyle yapmamıştım kabağı ama çok memnun kaldım, bir daha bıkana kadar bizimkiler hep böyle pişirmeyi düşünüyorum :) Kucak dolusu sevgiler, öpüyorum...:)

    :)

    Nezaketcim mutlaka denemelisin çok lezzetli gerçekten, aklıma durduk yere geçen gün senin şu browniler geldi ama diyette olduğumdan yapamadım da ve şöyle bir karar verdim bunu kendime ödül tarifi yapıcam, şu fazla 2 kiloyu vereyim diyet bitince ondan yapıp 1 dilim yiycem :)))Çok öpüyorum :)


  10. Adsız Says:

    Gerçekten değişik bir tarif,, ayrıca kabak suyunu da hiç duymamıştım, ellerine sağlık.
    www.blogcu.com/pembeli


  11. Safran Says:

    Gerçekten bana da ilginç geldi sevgili Pembeli...Ender Saraç'ın 2 günlük bir detoks diyeti vardı kabak çorbalı, sanırım bu mantıkla hazırlanmıştır diye düşünmeden edemedim okuduğumda, sevgiler...:)


  12. Adsız Says:

    harika görüntüsü var denemek lazım denemeden tadını bilemeyiz ama burdan bayaa lezzetli gözüküyor ellerine sağlık www.blogcu.com/dileks


  13. Safran Says:

    Dilekcim tadı da enfes oluyor, mutlaka denemelisin canım, tavsiye ediyorum :) Sevgiler...